Buat Duit Blog

Saturday, February 28, 2015

BAGAIMANA NAK DAPATKAN MAKLUMAT URUSAN PENGAMBILAN (STATISTIK) SPA?

tim87 | 4:19:00 PM | |
Assalamualaikum duniaa...

Selamat berhujung minggu bersama keluarga tersayang. Aku je berhujung minggu bersendirian tanpa keluarga. Ahh. Kusut.

By the way, arini just nak kongsikan ngan korang bagaimana nak tahu MAKLUMAT URUSAN PENGAMBILAN (STATISTIK) yang kita akan temuduga bagi jawatan tersebut. Baru-baru ni ada reader yang komen kat beberapa entry aku,dia nak tahu macamana nak dapatkan MAKLUMAT URUSAN PENGAMBILAN (STATISTIK) daripada SPA tu. Tapi aku tahu nama la sebab dia guna anynomous. So, aku harap dia akan baca lah entry aku kali ni eh.

Actually kan, semalam nak buat entry ni sebab tu kalau korang perasan, screenshot aku kat bawah ni dekat jam 2.30 pagi. Haha. Yang aku bulat kaler hijau tu la anonymous yang tanya tu. Aku saspek orang yang sama la kot. Harap-harap awak baca k entry ni. Sebab aku reply balik takde respon. Takut tak sampai plak maklumat tu kat dia.



 Ok, awak (cik/encik/puan anonymous) and korang-korang yang belum tahu lagi tu, firstly kita bukak dulu website SPA ni k.. Pastu, korang akan jumpa MAKLUMAT URUSAN PENGAMBILAN (STATISTIK) seperti yang aku bulatkan kat bawah ni. Korang klik je link tu eh. Tak pun klik je gambar kat bawah ni. Aku dah backlink kan gambar tu direct kat website.


Pas korang klik tu, akan keluarlah senarai jawatan yang akan dan sedang ditemuduga pada tempoh tersebut sekali dengan statistik kekosongan bagi jawatan tersebut. Kalau korang dapat panggilan temuduga bagi Jawatan Pegawai Penerangan contohnya, korang klik je kat situ. Gambar kat bawah ni, selepas korang klik MAKLUMAT URUSAN PENGAMBILAN (STATISTIK) tadi tu.


Ok, sampai sini dah paham tak? Tak paham tanya k. Aku sebenarnya tak pandai nak explain, so aku sertakan dengan contoh yang aku dah buat supaya senang korang nak paham. Yang dah tau tu jangan kutuk aku k. Aku tolong orang yang bertanya je. Tak salah kan?


Gambar atas ni pulak selepas korang klik kat jawatan apa yang korang nak tengok. Nampak tak tadi, kat senarai jawatan tu ada butang LIHAT di tepi sekali? Ade kan? Haa, korang klik je butang LIHAT tu dan tadaaaa.. akan keluarlah statistik bilangan permohonan, bilangan kekosongan, bilangan calon simpanan, dan bilangan yamg dipanggil temuduga. Dah siap! Hehe. Senang je kan? So, untuk ANONYMOUS tu, saya harap awak faham dan baca entry ni. Ehehe. Niat memang nak tolong awak tapi tak tahu nama awk, dan tak tahu nak contact awak.

Sepanjang pengalaman temuduga aku sebelum ni, panel tak pernah pulak tanya soalan ni. Tapi tak tahu la dia pernah kena tanya hari tu dengan panel, cuma tak pasti panel jabatan itu sendiri atau panel SPA.

Ok, before blah, aku nak ucapkan tahniah kepada sesiapa sahaja yang fapat panggilan temuduga tak kira daripada SPA Malaysia ke, SPA Negeri ke, keje kompeni ke. Hehe. Tahniah dan semoga suksess k. Hadapi temuduga dengan tenang dan cool macam aku. Muehehehe. Gudluck tau korang!

Bah, aku nak rehat dulu. Baru lepas main futsal dengan team Jabatan Pendaftaran Bahagian Kapit. Alhamdulillah, tak sangka boleh menang! Hihikk! Nanti aku story kat entry lain k.

mmmmuaahciked korang!

Xoxo,
bercakap dengan bintang

5 comments :

Anonymous said...

to blog writer,
thanks sgt n sy appreciate coz sapai awk sanggup buat 1 entry just for me (touching kot), seriously x prnh tau mcm mane nak cek statistik jwtn, n btol, sy orng yg same tanye awk how to check the statistic drpd previous entry lg. b4 this sy prnh d'tanye soalan tu, mase inrtvw pen. pg. belia n sukan, n penemuduga tu siap ckp 'mcm mane awk prgi b'perang, sdngkn awk x tahu beramai musuh awk'. hasilnya sy jadi calon simpanan. sory pnjng sgt comment, myb we can be frnds, hope awk blh add sy di fb (nor samsuri)

tim87 said...

Almost welcome anonymous @ nor samsuri. Syukur, tak sangka awk dpt manfaat drpd entry sy yg xseberapa ni. It's ok, tak tahu boleh tanya kan kalau sy tau sy bleh share, klau sy xtahu, bleh tnye kwn2 lain jugak. Sy mmg sllu bkk statistik tu, saje tgok brp byk kosong/smpnn. Risau jugak sbnrnya, tkt apa yg nk dsampaikan tak sampai pd org yg brtanya.. tahniah sebab jd calon simpanan tu eh..inshaAllah akan ada sinar lepas ni. yes, we can b frens, nnti ct crk kt fb eh. Segan plak titewww..hehe.. :') *teharu sebab de jgak org bce blog titew yg xseberapa ni*

Cuckoo Malaysia said...

Kalau calon simpanan 26 dari 115 utk pngmbilan kb29 bomba 2015 berpeluang x cik ctmz...kecewa sbb calon smpann...xda statistik lg utk intvw jun2015

tim87 said...

Skh nurhidayat, tahniah sebab dpt simpanan. Utk pngthuan awk, simpanan ni di ambil jika ada calon yang dpt tu x hadir atau x melapor diri. Kadang2 jika ada pengambilan baru, simpanan ni di ambil dahulu. So peluang awk cerah kat situ. Dulu simpanan tempoh 1 tahun. Skrg ni dgr2 simpanan ni shingga calon tu dpt jwtn tu. Harap2 betul lah. Sy pn bkn expert sgt bidang ni. Hehe. Cuma nk ckp awk calon yg dh melangkah sebelah dah. Tggu rezeki awk k.. InshaAllah. Doa2 la sempena bulan baik ni.. ;) inshaAllah diperkenankan dan dipermudahkan urusan awak.. ;)July 9, 2015 at 5:40 AM

tim87 said...

Skh nurhidayat, tahniah sebab dpt simpanan. Utk pngthuan awk, simpanan ni di ambil jika ada calon yang dpt tu x hadir atau x melapor diri. Kadang2 jika ada pengambilan baru, simpanan ni di ambil dahulu. So peluang awk cerah kat situ. Dulu simpanan tempoh 1 tahun. Skrg ni dgr2 simpanan ni shingga calon tu dpt jwtn tu. Harap2 betul lah. Sy pn bkn expert sgt bidang ni. Hehe. Cuma nk ckp awk calon yg dh melangkah sebelah dah. Tggu rezeki awk k.. InshaAllah. Doa2 la sempena bulan baik ni.. ;) inshaAllah diperkenankan dan dipermudahkan urusan awak.. ;)July 9, 2015 at 5:40 AM