Buat Duit Blog

Sunday, March 01, 2015

Ada Apa Dengan MAC?

tim87 | 2:53:00 AM | |
Assalamualaikum duniaa..

As usual, memang aku tak leh tido malam. Pejam celik pejam celik rupanya dah masuk bulan Mac dah. Rasanya baru haritu dengar bunga api sambut tahun baru 2015. Eh, tahun baru cina kot? haha. lol!

Aku suka MAC! Apa yang best bulan Mac? Ntahla.. Banyak benda yang terjadi dalam hidup ni mula dengan Mac kot. Kot? Hehe.


Peningkan tengok gambar tu? Haha. Aku pon pening. sigh! Takde keje nak buat, tak leh tido ni lah jadik nyer. Macam logo, setiap yang ada pada logo mesti ada maksud tersendiri. Kan? Background yang hingaq bingaq tu ekceli menggambarkan life aku skang. Yang tahu tu tahu lah. Yang tak tahu tu jangan assume macam-macam plak. Hihi. Keadaan yang serabut, stress, pressure, down, and semua yang buruk-buruk tu memang ade lah. Terukkan aku? MasyaAllah. Teruk... teruk..

Hemm. Warna warni tu? Warna warni tu pun life aku jugak. *Dulu kot* Ekceli aku ni periang, suka tegur orang, ecehh. Kadang-kadang takut jugak terlebih peramah ni. Takut orang tak selesa kan? Pendek kata aku senang nak kawan lah. Semua masuk. Ko nak ajak aku bowling? On saje! Nak ajak karaoke? On saje! Lepak? Ngeteh? Baring-baring atas rumput sambil bercakap dengan bintang? On saje! Cucuk bintang je aku tak buat! Haha. Opps! Hepi je. Dulu ade masalah memang simpan, tapi masih boleh hepi. tak seteruk kali ni, selalu rase nak nanges. Hari-hari rasa sebak. Hari rasa nak nanges.. Rasa kosong plak hidup ni. Ntah la beb.

Sebab tu, tulisan tu kaler hitam. aku skang selalu rasa hidup dah kosong. Gelap. Hitam. Aku takda harapan nak move on. Aku harap, akan ada lagi warna warni muncul dalam hidup aku. Memang la, hidup ini tak selamanya indah. Ada sedih, ada duka. Aku redha. Tapi ni jauh sangat perangai aku berubah. Hepi jadi murung. Murung sangat. Member ramai yang cakap aku murung. Muka nampak sedeh walaupun tengah lepak gelak-gelak. Nampak sangat ke beb?

haa.. beza kan? Feeling down tu tak leh kata lagi dah. Nak buat benda hepi pun macam tak hepi. Senyum. Yess aku suka senyum, suka ketawa terbahak-bahak. But hati? Nope kot, Allah saje yang tahu. Sebab tu sometimes aku rasa kan, the best revenge is to smile, move on, and do nothing.. tapi nak move on ni sakit beb. Serious!

Ok back to the topic. Apa ada pada Mac? Mac best sebab aku lahir bulan Mac! Hehe. Ngeri nye tengok umor! Haha. Mac jugak tahun aku start keje. 1 Mac 2015, genap 8 tahun dah jadi penjawat awam. Syukur alhamdulillah. Macam baru je abes STPM. Macam baru je part time keje kantin sekolah. hehe.

Ermm.. Dah hampir 4 tahun jugak aku dan enchek somi jadi "PJJ". Give up dah. part ni sendu sket. Sigh. :'(

Rindu, 2012.

Aku tak menangis sebab penat, aku menangis sebab kuat. :"(

Mungkin aku boleh ajar mulut aku untuk ungkap kata REDHA, tapi bukan hati. susah. Tapi i'll try. Try.try.try.!

So now aku harap bulan Mac ni baik-baik saja. Please be good bebeh. Try to move on Ni. harap-harap enchek somi dapat la transfer balik Sarawak Taun ni. Tak pun aku je yang keje kat KL. Harap-harap aku boleh keja dengan tenang dan tak stress-stress lagi. *masalah nak adapt keje baru* Harap-harap aku dapat la tawaran lain. Ehem. Harap-harap la semangat ni naik balik. banyak nya harapan. Takut sebenarnya nak berharap, sebab takut harapan tinggal harapan. At last, berhenti untuk berharap. Eem, macam nak berhenti keje pun ade nih.

Tak sabar jugak tunggu MAC. Misi ke Utara tetap berjalan walau apa pun rintangan. Hehe. Wait for me PENANG! hitung hari sat naaa.. Rindu nak cuti-cuti dengan enchek somi. Lamanya kami tak vacation! Mac ni jugak aku ada exam jabatan. Tak study pun lagi. Maklumla, suka last minute study. Semoga Allah permudahkan nanti.

Get on up, when you're down. Keep on moving lalalalalala.... *lupa lirik*
teringat lagu FIVE masa skolah dulu. Peberet jugak neh!

*tetiba hujan lebat. Seolah-olah tahu hujan dihati.* Maaf sebab banyak merapu. Jiwa kacau. :"(



P/s : Cantik bintang tadi banyak-banyak. Tapi skang hilang dah bintang sebab hujan. Sempat jugak bercakap dengan bintang. syukran bintang sebab sudi dengar luahan hati ini.

Mmmmuaaahhhcikedd!

Xoxo,
bercakap dengan bintang

No comments :