Buat Duit Blog

Wednesday, March 11, 2015

Sejarah hitam kembali lagi..!

tim87 | 2:24:00 AM |
Assalamualaikum duniaa.

Ermm. Kembali? Yess, sejarah hitam tu kembali lagi. Tak tahu nak story macamana ni. Almost a year dapat tahu daripada mulut doctor tu. Lupa dah nama doctor pompuan tu. Hopefully tipu. Yup, aku yakin ada miracle. Tak nak down, tak nak down. Allah Maha Besar kan.

Beberapa hari lepas tanda-tanda sejarah hitam tu dah ada tapi aku tak expect pun benda tu kembali lagi. Sejak semalam tak dapat tido. Gelisah. Sampai la nak pengsan balik kerja petang tadi. Pitam je. Nyaris nak jatuh beb. Selamat masih ada staff sorang kat opis tolong tengokkan. MashaAllah, again! Memang sakit tu datang lagi. Badan macam dehydrate, gigil je. Padahal dah paksa diri lunch tadi. Air pun banyak minum. Penat tau asyik ke toilet je. Haisshh.. Kalau tak mengenangkan kerja banyak, dah lama aku balik tido je. Ya Allah, aku tak kuat ni. Makkkk...!! mek sik kuatt tok..! :"(

Hmm.. Bukan nak rahsiakan dari sesiapa, tapi... mungkin demi kebaikan semua. Sorry mak, bapak, family semua. Terpaksa k. Sorry semua. kalau korang ditempat aku, korang nak bagitau tak ngan family kalau dapat tahu korang ada penyakit? Aku buntu weh.

Segalanya bermula tahun lepas, kalau tak sakit, kalau tak terpaksa jumpa doktor, aku takkan tahu sampai skang ni. aku ingatkan sakit biasa. Rasanya itulah sakit paling sakit aku lalui dalam sejarah hidup aku. Now datang kembali. Tapi tak seteruk yang lepas. Sampai tak larat nak angkat, kalau jalan pun memang slow tahap siput. Sampaikan nak solat pun kena duduk je. Sakit tu yang tak tahan beb. Sakit tu aku tak leh nak explain camner dah skang. Ada masa macam menyerang pulak macam skang ni la..

Kebetulan tahun lepas, bulan yang sama, aku kat KL. Enchek somi pulak kena bertugas untuk PRK Kajang. So, rugi cuti aku kat situ. Langsung tak dapat nak spent time together gether ngan dia. Dalam masa yang sama jugak, Allah turunkan dugaan yang sangat hebat untuk aku. Menangis je sepanjang masa. Sampaikan aku boleh gitau enchek somi, mana lagi penting? PRK tu ke bini dia sendiri. Aku just nak dia amek cuti temankan aku yang sakit, itu je beb. Takkan tu pun pihak atasan nak sekat kan. Kalo jadi pape kat aku sensorang kat umah time tu, baru dorang nak bagi cuti? Baru dorang nak sedar? Gitu? Aku tak mintak pape pun, cuti je! Sies beb, orang sakit memang sensitip habes!

Now tanggung sakit sorang-sorang. Kalau tahun lepas, enchek somi balik rumah tengah malam baru aku makan. Tu pun dia yang amekkan. Aku memang terlantar je. Nak bangun pun sakit. Pagi-pagi sebelum dia g standby kat Kajang tu, dia masakkan air panas untuk aku mandi. Doktor suggest supaya aku stay kat hospital masa tu, nak tambah air dan masukkan tiub and so on. Aku pun tak berapa tahu sangat bahasa doktor ni. Tapi aku taknak, aku tak mampu beb. Mahal giloss. Time tu aku buat checkup kat private hospital, somewhere kat Taman Melawati. Tanya untuk admit semalam je dah cecah riban riban. Tak mampu mak jemah ni. Kesian pulak enchek somi. So aku decide rest kat rumah je and amek ubat yang dah cecah ratusan jugak. Terpaksa telan sebab nak baek cepat. Sorry b..

Tapi tak sangka pulak sakit ni kembali lagi. Macam trauma pun ada. Time ni aku sendirian je. Tanpa suami di sisi. Sebak sangat ah. Balik keje petang tadi jiwa tak berapa nak tenteram sebab pikir kesakitan yang melanda skang. Nangis je. Tahan sakit satu hal. Sakit wehh.. Sakit sangat. :'(

Erkk. Pernah aku cakap cenggini kat enchek somi tau, kalau aku mati nanti aku nak mati kat pangkuan dia sendiri. kalau apa-apa jadi kat aku, aku cakap cariklah yang lagi better dari aku  ni. Aku cakap aku redha je. Ermm.. kejam kan aku? Terukkan? *Sigh* Dia cool je. Yah, memang dia lelaki tabah. Dia tegur aku balik sebab cakap pelik-pelik. Tapi tak pelikkan. Mati tu kan PASTI. Ermm.. :"(

To b..
B, mun b baca tok, mek harap b paham situasi mek. Tapi mek tauk b sikkan baca pun sebab b sik tauk mek da blog. Tapu sekpa, nitauk masa mek sekda dudi ari klak b terjumpa nak. Ermm..... Mun b ada time tok, ada juak b ready k makan mek ctok. Ada juak b ready aek panas k mek mandik. Papah mek masok toilet ka dapor ka. Mun mek nangis, da juak b coolkan mek. Tengah malam terjaga, mek nangis. B sanggup angkat juak nak pujok ati mek. Down abis mek masa ya b. Kinek tok, dah start balit rasa down ya b. Mek cuba tahan & sabar macam b suroh ya, tapi sik pat juak. Mek mintak maaf mun mek sik crita benar pasal tok b. Mek sikmok b susah ati. Mek sikmok b nyampe hal tok ke family pasal tok. Mek sikmok nyusah sapa-sapa. Mek sayang suma orang. Mek mintak maaf gilak-gilak b. Maybe wife b tok banyak polah salah ngan b samada sedar or sik sedar. Thanks juak for everything sayang. Nya banyak sabar ngan olah mek. Bena padah kawan mek. B nang cool gilak-gilak walaupun b tauk wife b tok nang sot sikit. Gik nak skalor cam nembiak. But honestly, dah ya nang perangey mek nak. B pun tauk nak. Thanks b. Mek mok nya tauk mek sayang nya gilak-gilak. Mek sik mok ilang b. B doa mek cepat bait oh. Rindu b gilak-gilak. Sedeh bila b salu padah "doa-doa b dapat pindah, ada orang mok jaga deng". Sebak eh. I know i can't be your perfect wife b. But i try. 
Thanks again sayang. :"( 

-lovely brutal wife-


I'm sorry uolls sebab terpaksa speaking pilipin sikit dalam ni. Kalau tak paham buat-buat paham je k. Aku buntu ni weh! Aku try tau buat aku hepi ni. Tapi kenapa takleh ah? Aku nak aku yang dulu. Hepi go lucky je. Ni sikit-sikit nanges, sikit-sikit nanges. Bukan aku nak semua ni!!!!!!!!!!!!!!!!!! Aku tak mintak pun nak jadi cenggini tau tak! Huaaaaaaaaaaaaaa.. Allah je paham perasaan aku skang. :"(

Berikan aku kebahagiaan Ya Allah. Baru nak eksaited sebab minggu depan aku fly to KL. Semoga Allah sembuhkan sakit yang aku alami sekarang.

Ya Allah, ampunkan dosa hambaMu yang selalu alpa ni. :"(

Semoga Allah redha. :'(



Xoxo, 
bercakap dengan bintang

No comments :