Buat Duit Blog

Tuesday, March 31, 2015

Aku, orang ATAS dan PENSEL!

tim87 | 10:47:00 PM |
Assalamualaikum duniaa..

Setiap orang ada potensi diri masing-masing kan..? Begitu jugak pensel. Begitu jugak aku. Pelizz la orang atas, don't expect orang bawah terlalu tinggi. Turun padang dulu, baru tau macamana teruk kerja orang bawah.

Sebab apa aku cakap kita ni macam pensel? Sebab apa saja yang kita lakukan akan meninggalkan kesan! Pernah tak korang buat something tak tinggal kesan? Hisap rokok ade kesan, study rajin-rajin ade kesan, tido lambat ade kesan, bangun lambat pun ada kesan. Eh, pendek kata semua yang kita buat tu berrrrrkesan laa..

Ok, korang nilai sendiri la gambar ni eh. Malas mak jemah nak bebel. Hati tengah sakit ni. Plus plak tak berapa sihat 2, 3 hari ni. Lesu satu badan. Backpain menyerang lagi wehhh!



Aku ni kalau part orang atas yang bossy sangat memang aku hangen. Aku buat entry ni buat nak bebel ke, nak merungut ke apa. Cuma terkilan dengan pihak atasan yang tahu menunding jari, yang tahu marah, yang tahu hangen, yang tahu buat surat amaran, yang tahu bagi markah ciput-ciput kat orang bawah. Korang yang atas tu perfect sangat ke buat kerja?

And 1 more thing, don't judge the book by its cover. Selalu aku geram part ni. Ok, kalau aku ni lemah ke bongok ke, dungu sangat ke, aku tak kot dapat kerja ni kan. Kan? Kan? Pelizz la orang atas, korang ingat orang masuk kerja ni terus pandai ke buat kerja? Baby baru lahir pun tak pandai jalan terus tau tak!! Dem. *nak nanges ke nak marah neh?* :"(

Last but not least, ingat la orang atas eh, takkan selamanyabkorang tu berada kat atas. Roda ni berputar tau tak. Aku ni tunggu masa je nak meletup. Huhu. Korang caya tak mak jemah ni akan mengamuk? Haha. Macam lucu kan. Ok, ignore lah. Dalam mimpi je kot. Huhu.

P/s: what you give, you will get back!!!!

Xoxo,
Luahan hati seorang pekerja bawahan.

2 comments :

skuterlady.blogspot.my said...

Sebab tu orang bwh ni rmai kurang respek kat org atas.sebab yg truk keje org bawah,yg byk tahu hal keje pun org bwah...

tim87 said...

tau xpe skuterlady. jangan salahkan orang bawah sebab tak respect dgn dorang kan. Tak suke nak bebel dalam blog psl mende2 camni tau. spoil betul. blog cecantik bukan untuk membebel. btul x..? huuhu