Tuesday, June 21, 2016

Ratusan Purnama

tim87 | 9:14:00 AM | | |
Assalamualaikum korang...!

Lagu ni khas buat sahabat yang dirindui, hantu sangat lirik ni. mungkin ratusan purnama jugak kita akan jumpa balik. tu pun kalau jumpa. Sorry sebab aku jahat. Jahat sangat. 



Ratusan Purnama by Melly Goeslow ft Marthino Lio

ratusan purnama berlalu
tapi cinta tak pernah berlalu
walau kau usir aku di hidupmu
tapi cintaku tetap diam

ratusan purnama berlalu
sendirian aku tanpa cinta
tak pernah ada cinta yang lain
hatiku terbuka hanya untukmu

duhai cinta enggan menawar rasa
gelombang marahmu terlalu berlebih

berderik-derik bunyi jantungku
bila ku kenang wajahmu
biar jauh jarak pandang kita
namun hati dan jiwaku selalu merasa di sisimu

duhai cinta sulit ku meraba
diam dan dinginmu
ribuan hari ku mengingatmu
membaca semua puisimu
mengering raga ini menantimu
ratusan purnama cinta kita kembali

duhai cinta enggan menawar rasa
gelombang marahmu terlalu berlebih

berderik-derik bunyi jantungku
bila ku kenang wajahmu
biar jauh jarak pandang kita
namun hati dan jiwaku selalu merasa di sisimu

duhai cinta sulit ku meraba
diam dan dinginmu
ribuan hari ku mengingatmu
membaca semua puisimu
mengering raga ini menantimu
ratusan purnama cinta kita kembali lagi
ratusan purnama cinta kita kembali




p/s : Lirik ni mungkin untuk orang bercinta, tapi aku letakkan sebagai sahabat yang dulu nya rapat sangat. tapi skang ni mungkin hambar kot. Mungkin dah tak macam dulu. Semua dah lain.Aku rindu tu je. Tak lebih dari tu.

xoxo,
bercakap dengan bintang

No comments :