Thursday, August 20, 2015

Takut kucing?

tim87 | 11:56:00 PM |
Assalamualaikum korang!

Nak tanya, sapa antara korang ni takut kucing ah? Cerrr angkat sket ketiak tu.. hehe..

Korang tahu tak, orang yang takut kucing ni di gelar Ailurophobia. Tapi kan, kalau korang perasan, kucing-kucing ni lah yang akan tertarik untuk lebih mendekati si fobia kucing ini.

Ini kerana jika seekor kucing masuk ke dalam sebuah bilik dipenuhi orang. Orang yang sukakan kucing akan memberikan bahasa tubuh yang menjemput kucing untuk digesel dan dimanja. Berbanding si fobia kucing yang akan menunjukkan bahasa tubuh seperti duduk diam, merapatkan tangan dan kaki serta agak kaku posturnya.

Si kucing akan nampak bahasa tubuh serta posisi si fobia kucing adalah sangat kurang faktor mengancam keselamatan, dan akhirnya lebih tertarik kepada mereka untuk diterokai dan disiasat kemudiannya.

Aneh kan?



Tapi kan.. bagi aku tak suka kucing atau phobia dgn kucing takpe.. Cuma jangan sampai berlaku zalim dah la. Jangan plak tak suka kucing pastu pegi terajang atau tanam dia hidup-hidup plak. Ade jugak yang simbah dengan air panas. Kejam doh! Jenuh nak menjawab kat akhirat nanti! Sekadar mengingatkan...


p/s : Nama kucing terakhir aku dulu Monyeng. Lepas Monyeng meninggal, aku terus tak bela kuceng lagi. Tapi, makin banyak pulak kucing-kucing tanpa di undang datang ke rumah. Tapi kitorang bagi makan jugak. :)

Peace yo!
Muahhhcikeddd kat sape yang pencinta kucing!


xoxo,
bercakap dengan bintang

No comments :