Buat Duit Blog

Wednesday, July 15, 2015

Resepi Coconut Shake Versi Mak Jemah!

tim87 | 2:41:00 AM |
Assalamualaikum uolss!

Seperti yang aku janji kan pada entry semalam aku dah buat pun coconut shake yang aku idam-idam sangat tuh. Muehehheheh! Jyeahh! Menjadi jugak impian aku nak minum coconut shake ni. Tapi aku buat sendiri la eh. Maybe bagi korang takde la ohsem sangat. Bagi aku ohsem sebab first time buat! Dah boleh bukak stall dah aku neh. Sebab aku rasa aku buat sedap kot? Hehe. Puji diri sendiri je la walaupun takde sape puji. Uhuk3..

Jap. Aku rasa aku lupe la nak capture gambar. Tapi video kat instagram aku hade laa.. bahan nak buat neh? Alaaa, aku main campak-campak je.

Coconut shake versi mak jemah :

Air kelapa
Ais
Susu pekat
Aiskrim Vanilla



Seee!! Simple kan bahan-bahan dia. So, dengan kepakaran yang aku ade aku campak semua bahan-bahan ni masuk dalam blender. Hambek engko! Berputar-putar lah korang kat dalam tu. Muehehhehe *ketawa jahat* Eh jap, kecuali aiskrim tau! Tapi nak letak sekali boleh jugekk.. ikut suke korang lah. Air kelapa tu aku beli je kat bazar. Nak kata piorr idok la jugek. Isi nye nak nanges mak jemah tengok. Ingat titew ni budak-budak keww ah nak bagi sikitttt jeww..erkk.. Haha. Bagi la banyak sket kan baru murah rezeki. Lagi-lagi bulan pose ni. Bertambah-tambah la pahala pokcik. Mihihi.

Takpe la asalkan ade rase kokonat korang tu. Blend smpai hancur ais tu ok. Dah siap! Tuang kat gelas, letak la aiskrim kat atas tu. Kalau nak feeling-feeling hensem kokonat korang tu, mekap la dengan chocolate rice ke nata de coco ke ape ke. Lantak lah asalkan hensem. Tapi aku suke yang original. Tak yah letak pape pun hensem jugak dihatiku. Haha! Asalkan soddappppp!


Ni video in the making of kokonat yang aku upload kat instagram aku tadi. Kalau tak leh bukak, korang terjah je kat IG mak jemah ni je ok..

Perghh..! Kembang lioq aku tengok. Kalau dah siap tadi boleh sedut sampai ke titisan terakhir. Hehe. Nyarisss iolss nak rase kat sudu mase nak tuang dalam gelas. Belum berbuka lagi time tu. Tengah tunggu azan maghrib. Haha. Kalau tak memang kene ganti la pose.. hihi.

Korang try la this at home. Sure korang tak ngidam lagi dah. Tak yah beli dah skang. Kite buat je kat ghumahh naa.. hikk! Asalkan bukan minah pemalas macam ai neh. Haha. Nafsu unta berlebih-lebih, pemalas pun berlebih-lebih. Acaner tu uols?

Ok, selamat bershaking-shaking dengan kokonat korang!

Muahhhciked!

Xoxo, 
Bercakap dengan bintang



No comments :