Buat Duit Blog

Thursday, December 26, 2013

Keputusan temuduga Penolong Pegawai Pembangunan Masyarakat S27 JKM & JPNIN

tim87 | 6:24:00 PM | | | |
Assalamualaikum wbt..

Mesti korang tertunggu-tunggu keputusan yang aku dapat masa interview Penolong Pegawai Pembangunan Masyarakat S27 JKM aritu kan..? kalau yang tak ingat sila rujuk entry INI.

Ok, aku malas nak cerita panjang.. So this is the result.. ermm..



Ok, aku pasrah je.. masih boleh senyum sebab aku tahu apa sebab aku tak dapat jawatan nih.. memang menghampakan sebab yang aku tunggu-tunggu selama ni tak xdapat pulak.. TAPi korang nak tahu satu benda tak..? aku lama dah pendam tapi aku tak ready nak bagitau.. huhu.. *poyo kan* haha

Ekceli kan, aku dah dapat post Penolong Pegawai Pembangunan Masyarakat S27 di Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional (JPNIN). Alhamdulillah syukur.. Aku tak buat pun entry pasal temuduga tu, sebabnya aku tak yakin yang aku akan dapat.. Sebabnya pulak jawatan ni kat JPNIN hanya ada 3 sahaja kekosongan di seluruh Malaysia waktu tu then calon pulak ramai, ratus-ratus camtu la kot.. 1 je kosong kat Sarawak. So, peluang tersangatlah tipis and aku tak berharap sangat pun nak dapat kat JPNIN ni sebabnya masa tu aku masih mengharapkan dapat kat JKM. huhu. oh, btw, aku g interview ni bulan 4 kot, sebulan lepas aku g PAC JKM.. lupe lak tarikh bile ek.. Tapi masa tu, keputusan xdapat lagi.. Aku baru dapat keputusan ni masa SPA kol aku hujung bulan Oktober aritu.. giler tak nanges+terkejut.. Aku sempat lagi tanye dorang berapa orang budak Sarawak yang dapat, kot-kot bleh teman aku time lapor diri nanti kan. Dorang kate budak Sarawak hanya aku sorang yang dapat. Giler, makin lebat air mate aku.. Terharu + sebak + tak tahu nak kate ape2.. Syukur sangat-sangat. Mungkin, rezeki aku kat JPNIN ni kan.. Kita ni manusia yang merancang je, Allah yang tentukan segala-galanya.


Sharing is caring kan korang?  peace yo! love u'all..
Last but not least, aku bersyukur kepada ALLAH Taala atas rezeki yang aku dapat ni.. mana tau rezeki lain pulak dapat lepas ni kan.. *rezeki anak* =")

So, nak tanye korang jugak sape yang ade g interview JKM aritu, ape result korang...? jom la share kat sini, tak kisah la dapat ke tak dapat ke.. kita boleh kongsi pengalaman dan kegembiraan kan..?

Wassalam..

9 comments :

ejulz said...

cuba lagi nanti k.. ejulz dulu pun bnyk kali interview baru dpt keje..

tim87 said...

tq ejulz.. xpe, dah rezeki bukan kt JKM kn.. dapat kat JPNIN pun rezeki jugak.. =) alhamdulillah..

aniki206 said...

Alhamdulilah saya lulus

tim87 said...
This comment has been removed by the author.
tim87 said...

Alhamdulillah.. tahniahh aniki! Dpt jpnin ke jkm?

myname said...

saya pun lulus dan ditawarkan jwtn s27 ni.
lapor diri di nilai 2/3/2014.

tim87 said...

Congratzz myname! Member ct pn byk lapor diri kt nilai tu nnti.. klau ct dpt msti kte dh jmpe kn.. :') congratz n welcome to JKM.. rindu sgt nk keje JKM ni.. :')

Hamba Allah said...

Hai, macam mana nak check terdapat berapa kekosongan untuk satu2 jawatan ? Saya baru saja selesai temuduga untu pen peg pembangunan masy s29. Harap boleh bantu. Terima kasih banyak2.

gyunana96 said...

SALAM SIS, SAYA BARU DPT CALON SIMPANAN PENOLONG PEGAWAI TADBIR JPNIN
SAYA CALON SIMPANAN KE 13 DARI 15 CALON SIMPANAN.SAYA NAK TANYA, ADA POSIBILLITY KE SAYA UNTUK DAPAT JAWATAN LANTIKAN TETAP DALAM TEMPOH SETAHUN.BANYAK KE PELUANG DIBUKA UNDER JPNIN?