Buat Duit Blog

Friday, January 10, 2014

Tahun Baru Yang Semua Baru!

tim87 | 11:05:00 AM |
Assalamualaikum semua..
Tak terlambat nak wish Selamat Tahun Baru 2014 kan.. disebabkan kebizian tahap gaban, aku tak berkesempatan nak update belog nih.. So, aku nak story sikit je pasal tahun baru ni..

Ok, tahun baru ni, alhamdulillah semuanya benda baru yang aku akan lalui..
1) dapat post baru : Penolong Pegawai Pembangunan Masyarakat S27
2) tempat kerja baru : Jabatan Perpaduan Negara dan Integrasi Nasional
3) jejak kaki ke tempat baru : Kapit, Sarawak.. (*walaupun aku anak jati sarawak, tapi ini 1st time sampai tempat ni ok!)

Ni sedikit sebanyak benda baru yang aku dapat di tahun baru nih.. Walaupun baru lagi ditempat orang dan dijabatan baru.. tapi siessss aku rinduuu giler ofiz lama aku! uoll imagine la kalau dah keje kat 1 tempat tu almost 7 tahun, gilerr tak rindu kan..? minggu-minggu terakhir aku kat ofiz, memang aku sensitif sangat.. sebak, nangis tu tak tak leh cakap lagi.. hampir tiap hari.. tu baru kat ofiz, belum klat rumah lagii.. adoii.. akhirnya, aku ni jiwa sensitif jugak rupanya.. *baruku sadari* heheheh..

Benda ni semua tak dirancang sebab aku tak target pun dapat jawatan kat jabatan nih.. sebabnya masa interview aku dulu, hanya 3 je kosong.. so, aku target nak dapat jawatan ni kat JKM sebabnya aku keje JKM then jawatan pun 115 kosong,.. so, tahap keyakinan aku time tu ada sikit walaupun masa interview aku kene hentam kaw-kaw ngan panel! uhuk3.. ok, xmo citer pasal ni lagi.. *sob..sob..sob..* keputusan aku, aku amek je mana surat tawaran yang sampai dulu, takut menyesal kalau dua-dua tak xdapat kan..

So, tak mo sedeh-sedeh la d tahun baru ni.. aku tak akan lupa kenangan manis dan pahit aku di JKM tu.. Boss yang best dan sangat understanding! apa-apa pun aku cuba mulakan yang terbaik untuk Jabatan baru aku, tambahan pula 1st time aku berjauhan dari family.. huhu, makin jauh dari enchek chenta wooii! cop, nak gtau, pengangkutan UTAMA aku ke Kapit adalah Bot Express! Mula-mula tu je takut, nanti dah biasa ok la tu... =) hihi.. name pn 1st time ke sini kan..

Okla, nak chow dulu k.. nanti free aku update g!

Hugs!

Xoxo,
Bercakap dengan bintang

No comments :