Tuesday, November 20, 2012

Salam Maal Hijrah 1434H

tim87 | 4:45:00 PM |
walaupun arini dah masuk 6 Muharam 1434H, aku gagahkan diri ini untuk ucapkan selamat tahun baru islam dan salam maal hijrah kepada semua silent reader, blogger2 sekalian dan seluruh umat islam di dunia..

aku doakan, apa yang berlaku tahun lepas dapat menjadi iktibar untuk kita pertingkatkan diri kita serta aqidah kita..  semoga tahun baru ini akan jadi lebih baek daripada tahun lepas.. inshaAllah..

Untuk pengetahuan semua jugak, petang asar tersebut merupakan tarikh keramat untuk aku dan encek hubby, di mana kami telah selamat diijabkabulkan dengan sekali lafaz sahaja daripada enchek hubby.. so, maknanya, aku nikah xsempat masuk tahun baru la kan..? 29 Zulhijjah 1432H-29 Zulhijjah 1433H.. xpe, janji kami ingat, asal awal muharam je, anniversary kitorang dalam bulan Islam.. senangkan nak ingat..? so, maksudnya kami dah setahun bernikah walaupun dalam tarikh masihi sebenar belum lagi sampai setahun (24.11.2011).. alhamdulillah, syukur ke hadrat Mu ya Allah.. hidup kami sangat bahagia walaupun kami berjauhan dan jarang berjumpa.. apa-apa pun, tarikh xpenting sangat kan..? =)

banyak wishlist aku sempena tahun baru Islam ni.. next entry aku cerita k.. skang ni pun tgh melayan kesakitan kegigian yang keamatan kesangatan... urgghh... Tuhan je yang tahu.. ;'(

Ok la, sambung buat keje.. balik keje nanti inshaAllah aku sambung balik ek.. 

Selamat Ulangtahun Perkahwinan untuk aku dan enchek hubby..! 
Love sayang sangat-sangat! 
Mmmmmmmuuahhh!!

3 comments :

aimaniman said...

wow untung tarikh anivesari mudah diingat,.. tahniah

tarikh lahir en somi dan abah pun sama.. 19.11.. unik kan, 2 insan yg x talian keluarga apabila menjadi ahli keluarga, tarikh lahir sama la plak...

ctmz said...

ye ke..? hehe.. happy birthday utk encek somi & abah awk yer.. =) itu dinamakan keajaiban drpd Allah swt.. =)

sHaRiNa eLyaNa said...

follow akak :)