Wednesday, May 06, 2015

Rindu - Shae & Nukilan

tim87 | 6:02:00 PM | | |
Assalamualaikum uollss...!

Pernah dengar tak lagu yang aku maksudkan ni? Aku suka lagu RINDU ni.. Macam-macam dikenang balik bila dengar. Boleh senyum sorang-sorang kalau layan. haha.. weewitt! lawak aiihh.. ingat sapa tuuuuuuu.. :)

Kumpulan NUKILAN ni rupanya ditubuhkan oleh MALIQUE Too Phat! ohhh,, my man! haha. Aku fanatik Malique masa sekolah dulu. Siap beli kaset Too Phat bawak g sekolah ngan walkman Sony aku. Tah mana dah walkman tu. Pernah kena rampasss woo sume ni.. Oh, rindu pulak zaman sekolah! 

Jom layan lagu ni sambil senyum, sambil rindu ngan orang yang korang rindu..! wiwwiiiiittt! =)




RINDU by SHAE & NUKILAN

Di malam yang sepi
Aku sendirian dengar bisik hati
Ku pejamkan mata
Biarkan dibawa
Kembali ke suatu
Ruang dan masa
Indahnya bila
Dibuai sejarah
Di dalam keasyikan
Terlihatkan seraut wajah

Rindu membelenggu
Terkenang masa lalu
Hati ini jadi rindu
Tak terkata
Manapun kau berada
Semoga berbahagia

Ku bertanyakan mana sita
Kembalikan warkah cinta
Moga manis jangan tangis hakis tinta
Semua janji yang pernah dideklarasi
Tinggal puisi sepi minta dideklamasi
Aku masih bergelut memeluk takdir
Detik bermula sehingga kemelut berakhir
Apapun juga keputusan
Aku terima walau jujurnya tak keruan dan
Yang dah berlaku biarkan berlalu
Nescaya nestapaku kan diubat waktu
Kau harus bahagia walau tak bersamaku
Khabarnya hidupmu kini ibarat ratu
Nahu lagu berbaur tabu ku tahu
Namun bukan niat ‘tuk menggugat dan menggangu
Semoga kau pun merindui
Dua lokasi, hati satu frekuensi,
Aku rindu

Rindu
Sejujurnya ku menginginkanmu
Di sini bersama menempuh dunia ini

Rindu membelenggu
Terkenang masa lalu
Hati ini jadi rindu
Tak terkata
Manapun kau berada
Semoga berbahagia

Andainya diberi kesempatan
Banyak yang mahu kuperkatakan
Menyusur rekahan mengukur punca retakan
Sejujurnya dirimu tak kupersalahkan
Sempurna perbuatan, perkataan dan perwatakan
Mungkin semuanya berpunca dari aku
Yang selalu keterlaluan memahukan sesuatu

Memorabilia, paraphernalia cinta
Setia mencerita sisa memori tercipta bila
Ku mengadu ke purnama
Bertanyakan khabar pujanggaku di sana
Puisi cinta lama sibuk dihidupkan
Menjadi senandung lestari bayu tiup-tiupkan
Yang kau nyanyikan aku nyanyi juga
Tak sempurna tapi ku kan tetap coba
Semoga terus merindui
Dua lokasi, hati satu frekuensi,
Aku rindu


Rindu membelenggu
Terkenang masa lalu
Hati ini jadi rindu
Tak terkata
Manapun kau berada
Semoga berbahagia


Jangan ku kau lupa hingga hari kita bersua



Kalau rindu mak jemah ni, dengar lagu ni hokeyhhh! :)
Muahhhhcikeddd!

xoxo,
mak jemah kerinduan.

No comments :