Buat Duit Blog

Tuesday, May 21, 2013

retis macham-macham

tim87 | 3:43:00 PM | |
assalamualaikum.. 
arini tiba-tiba tergerak nak buat post pasal retis kite skang ni.. dulu, retis-retis mane ade nak gaduh-gaduh dengan mak bapak retis lain.. tapi skang ni dah jadi trend pulak kan.. 
Baru-baru ni, tersebar plak citer pasal Eina Azman, yang lakon citer Mimpi Cinderella tu la dengan couple die Afiq Muiz tu.. Aku xberapa nak follow sangat kontroversi-kontroversi macam ni.. macam poyo je kan. opss.. hehe.. ok, sape yang tak kenal si Eina ngan Afiq tu, ni haa...

ni bukan kawen betol tau..! =)
Ok, dah tengok? baru-baru ni ade la kontroversi tiga penjuru antara si Eina, Afiq dan Mak si Afiq ni, Haslinda kalau tak silap namanya.. femes kan..? Si Eina dalam Berita Harian ari ni dah buat kenyataan yang si mak Afiq ni tak siuman.. huhu.. kalau bagi pendapat aku la, suke ke tak kita dengan seseorang tu, xperlu la nak buat kenyataan tak siuman bagai kan.. kita sendiri belum tentu perfect.. kalau pun si mak Afiq tu salah sebab memfitnah, nak saman pun saman je la.. tak payah la nak buat statement siuman ke tak kan.. 
*sorry k, tu pendapat aku jerr*


ni la kata-kata si Eina tu kat BH :

Saya serahkan kes saman ini kepada keluarga. Mereka akan uruskan, tunggu apa saja yang akan berlaku seterusnya. Sampai sekarang ibu Afiq tidak meminta maaf. Malah keluarga ibunya juga menyerang saya di laman Twitter.
Saya tidak akan meminta maaf dan tiada sebab untuk saya meminta maaf. Ibu Afiq yang memburukkan dan mengaibkan saya, bukannya saya. Saya berani cakap begini sebab saya ada bukti di atas segala percakapan saya.
Kalau macamni la artis-artis kat Malaysia ni, memang reject terus la kalau nak amik jadi menantu ye tak..? satu lagi, kita sebagai orang Islam la patut bagi contoh kat orang lain.. baru agama kita di banggakan..ni tidak, kalau pun mak Afiq tu salah, maafkan la dia.. Rasulullah SAW pun mudah nak maafkan orang, apatah lagi kite kan..? saman cukup kalau nak jugak.. tak payah nak kutuk-kutuk dan balas-balas kenyataan.. titik..!

psttt! lepas ni artis mana pulak buat hal macamni ek? aritu kes Sharnaaz dan Shila dah settle, muncul pulak kes ni..

lihat, fikir dan nilaikan sendiri..
selamat beramal dan renung-renungkan.. =)

2 comments :

kathy said...

macam2 owh.. sampei nak saman menyaman! mintak jauh eh kita dari perangei kedak ya..

tim87 said...

aok eh.. mintak jaoh jak dr benda camtok, bagi kmk, sejaik2 pun mak nya ya, terimak la hakikat.. papa pun syurga debah kaki cdak bah.. =)