Monday, May 02, 2016

KESEPIAN KITA

tim87 | 8:47:00 PM | |
Assalamualaikum korangg!

Kesepian Kita. Siapa pernah dengar lagu ni..? Cuba korang teka lagu ni ada dalam filem apa..? hehe.. Saje nak buat teka tekok di malam hari ni..? Lagu ni sebenarnya banyak maksdu tersirat dalam lirik dia kalau korang perasan. Tak silap aku lagu ni zaman 90-an dulu. zaman kecik-kecik. Beza sangat ngan lagu zaman sekarang ni tah pape je. eh..? haha! ok lah, jom layan!



KESEPIAN KITA - PAS BAND

Ingatkah kawan kita pernah saling memimpikan?
Berlari-lari 'tuk wujudkan kenyataan
Lewati, segala keterasingan
Lalui jalan sempit yang tak pernah bertuan

Ingatkah kawan kita pernah berpeluh cacian
Digerayangi dan digeliati kesepian
Walaupun, sejenak nafas dari beban
'Tuk lewati ruang gelap yang teramat dalam

[Reff]
Hidup ini, hanya kepingan, yang terasing dilautan
Memaksa kita, memendam kepedihan

Tapi kita juga pernah duduk bermahkota
Pucuk-pucuk mimpi yang berubah jadi nyata
Dicumbui, harumnya putik-putik bunga
Putik Impian yang membawa kita lupa

[Reff] ~
Hidup ini, hanya kepingan, yang terasing dilautan
Memaksa kita, merubah jadi tawa



p/s : kalau korang perasan lagu ni ada dalam Filem Ada Apa Dengan Cinta dulu. hehe. krikkk krikk! siapa jawab betul tadi cerr angkat ketiak!


xoxo,
bercakap dengan bintang

No comments :